19.3.11

Saya suka main Fb games, hari2 saya main Fb games......

Dah lebih 2 tahun saya ada Facebook.
Mula2 tu saje bukak akaun Fb sebab orang lain pun ada. "Entah apa2 laa Fb ni ek", kata saya dalam hati. Tapi, seronok jugak, thrill menggodeh 'benda' baru. Hari2 saya experiment kat situ. Daripada 'zero' sehinggalah kira 'bijak' menggodeh Fb ni. Tapi selepastu, saya tinggalkan ajer Fb tu, boring, tak tahu apa nak dibuat kat situ.

Aleh2, pada satu hari, saya bual2 dgn seorg cousin yg dtg dari jauh. Dia pun ada Fb. Wah... saya pun mcm datang mood semula lah, sebab dpt kongsi interest dgn cousin saya ni. Bermula dari situ lah, saya kumpul beberapa kawan kat Fb. Tak lah ramai sangat friend list saya, ciput ajer. Saya suka tengok gambar2 yang dia org post, baca latest news dari diaorg... itu ajer lah.

Pada satu hari, anak saudara saya rekomen satu Fb game kat saya. Saya boleh ter-gatal tangan pulak main game tu... Zoo World. Layan punya layan, eh.. best pulak lah main games ni.... Yang buat sedap tu, saya dok menambah game friends, yg mana saya langsung tak kenal, janji boleh merancakkan lagi gaming saya. Tak cukup dengan friends di Malaysia ni, saya dah berani tarik friends dari overseas (kawan2 punyer tunjuk ajar laa). Walamak, punyer laa seronok bila main games secara live, online, jakun habis. Alkisah, nak pendekkan cerita, maka saya pun jadi lah game player paling setia kat Fb.


Cityville

Lepas satu, ke satu games saya redah. Ada satu masa tu, saya sekali gus main 10 jenis games! Siap ada buku nota utk catit status kat setiap games tu. Punya busy lah hidup saya pada masa tu... Anak dengan suami saya dok gelak tengok kesibukan saya. Nasib baik dia org kira sporting la jugak, takdelah nak 'bang' saya main games tu. Dia org mungkin tumpang seronok tengok gelagat saya yg semakin 'cergas' kat rumah. Mana tidak nya, semua kerja rumah jadi semakin laju saya siapkan. Sebab nanti nak dok mengadap laptop, kan.. Nak keluar berjalan pun, siap jaga time, nanti kena balik, sebab nak harvest tanaman kat Farmville, nak angkat masakan yg dah ready kat Cafeworld, dan mcm2 task lagi ..... Macam gitulah berlarutan sampai hampir setahun.

Lepas setahun bergelumang dgn games, pelan2, saya pun dah mula naik letih.... Satu persatu game saya tinggalkan, saya block game tu. Kadang2, naik bosan dok mengadap benda2 tu. Terasa pulak banyak buang masa menghadap benda tak berfaedah tu. Tapi, nak tinggalkan semua games tu, memanglah impossible.. banyak jugak berjasanya kat saya. Penglipur lara waktu saya kebosanan. Saya mula memilih game yg paling interesting utk diteruskan.

Sekarang dah 2 tahun saya main games, nampak nya hanya Frontierville dan Cityville aje yang bertahan dihati saya. Setakat ni, memang rasanya tak akan bosan dgn dua game ni.... especially Frontier.


Frontierville


Tunggu ajer lah nanti, apa akhirnya kisah saya dengan Fb games.....

No comments:

Post a Comment