14.11.12

Restoran Saung Sunda Sawargi


Ahad lepas, saya dan keluarga makan tengahari di Restoran masakan Sunda yang terletak di Taman Impian Emas.  Dulu2 restoran sunda favourite kami terletak di City Square.  Sekarang dah takde lagi.  Ini cubaan pertama kami laa.



 Rasa macam kat Indonesia pulak.  



 Gado-gado

 Sayur asam.  Saya memang suka lauk sayur asam. Mak mertua saya pandai masak lauk ni. Dia belajar dari pekerja Indon nya.

 Ini dipanggil pergedil jagung.  Kenapa nama pergedil ek?..  Kalau saya, panggil ni jejemput jagung aje. Dulu2 pembantu rumah saya rajin buatkan ini untuk anak-anak.

  
 hehe.. Flying Gurame pun ada di sini.  Tak payah pergi Jakarta laa.. Tapi gareng yang amat. Rugi pulak tak dapat korek isi yang dah melekat di tulang.

 Hmm...  ini favourite saya.  Ikan bakar.  


Sempat lagi amek gambar sebelum masuk kereta. 

No comments:

Post a Comment