25.2.12

Oreo, buah hati ku..

Selepas beberapa hari saya dapat Jeddy, hati macam kasihan tengok Jeddy tak ada kawan ... takut pulak dia rasa lonely.... Mula lah saya berangan nak carikan dia teman bermain.

Tiba2 satu hari tu, saya ternampak seekor anak kucing yang sangat cute di pet shop. Penjual dikedai tu kata kucing tu baka mix persian dan mainecoon. Saya tak pernah dengar perkataan 'mainecoon' , saya ingatkan 'mingkoon'. Balik rumah, saya terus google 'mingkoon'. Sampai ke petang, saya tak jumpa pun baka ni. Pelik... Entah macamana, dengan tak sengaja, hasil google yang bermacam2, saya terjumpalah gambar binatang 'mainecoon' ni. MasyaAllah, terkejut tengok ke-cute-an kucing jenis ini!.... Lepas magrib, kelamkabut saya call penjual di pet shop tu. Kucing tu masih available.... 15minit kemudian, saya dah berada di kedai ...






jeng jeng jeng... meet my baby , Oreo. Muka kucing baru pindah rumah, monyok ajer...



Time ni dah mula jinak... pandai main2 dalam rumah.
.


Abang Jeddy sangat2 sayang kat adik Oreo ... main chak-chak aje...




Makan dan minum pun sama2 ...........




Oops... ini cerita setahun yang lalu.... sekarang dah besar pun En. Oreo dan En. Jeddy saya.

No comments:

Post a Comment